iran-sans
مسیر رشد برند شما

استارتاپ های اینترنتی

0 144

استارتاپ های اینترنتی

استارتاپ های اینترنتی به  آن دسته از استارتاپ هایی گفته می شود  که بر بستر اینترنت فعالیت داشته باشند.

همچنین این استارتاپ ها بر کیفیت زندگی مدرن عموم مردم تأثیرگزار بوده و نقش مهمی در حل مسائل و مشکلات روزمره‌ی افراد ایفا می‌کند.

استارتاپ های اینترنتی نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند. سرمایه‌گذارها به‌طور کلی به آن دسته از شرکت‌های نوپایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند، و بنابراین هزینهٔ راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و توان بالقوهٔ بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند. معمولاً یک شرکت نوپای موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار یا زمینهٔ رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی و رقیب داشته باشد.

وظیفهٔ مهم در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، تحقیق برای اعتبار، ارزیابی و توسعه ایده یا مفاهیم آن کسب‌وکار است. اگر ارزش یک شرکت بر اساس فناوری آن شرکت باشد، مهم است که بنیانگذاران از مالکیت معنوی ایده‌های خود حفاظت کنند

Sturt Up Brandsway

شتاب دهنده ها

این ایده ها همیشه بوده اند، اما بی سرانجامی شان به شرایط و امکانات فرد بر می گردد. شتاب دهنده ها، مراکز و مجموعه هایی هستند که این کمبودها را برطرف می کنند و درواقع عامل اصلی عملی شدن این قبیل ایده ها به حساب می آیند. اکسِلِیترها یا شتاب دهنده ها این جا، شرکت هایی هستند که از ابتدای کار یک استارت آپ، آن را تحت پوشش قرار می دهند. شتاب دهنده ها ابتدا برای مدتی ایده های شرکت کننده های گوناگون را مورد بررسی قرار می دهند و بعد از میان آن ها، بهترین ها را انتخاب می کنند.

بعد از این گزینش، مبلغ کمی حدود ۲۰ هزار دلار، در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد و تیم مجربی از متخصصان هم به افراد با ایده های گلچین شده اختصاص می یابد. گروه های شرکت کننده، چیزی در حدود شش ماه فرصت دارند تا طرح های خود را اثبات کرده و آن را به مرحله تجاری برسانند. نکته این جاست که در مقابل این ۲۰ هزار دلار (معادل ۶۵ میلیون تومان)، شتاب دهنده ۱۰ تا ۲۰ درصد از سهام استارت آپ را از آن خواهدکرد. در حالی که اگر ایده ای عملی هم نشود یا در مرحله های بعدی شکست هم بخورد، این پول بازگردانده نمی شود و تا این جای کار چیزی به عنوان خسارت یا ضرر وجود ندارد.

بعد از گذراندن این مراحل، تیم ها شش ماه برای پیاده کردن ایده های خود فرصت دارند. شتاب دهنده ها این جا هم فضا و امکاناتی را شامل تیمی از مربیان، در اختیار استارت آپ ها قرار می دهند و در پایان این مرحله، استارت آپ ها باید دوباره نتیجه کارشان را برای داوران توضیح دهند. این جا، تعداد دیگری از تیم ها حذف می شوند و تنها چند تیم باقی مانده این فرصت را دارند تا سرمایه اصلی را از شتاب دهنده دریافت کنند. این سرمایه محدوده ای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار را شامل شده و به طبع با افزایش مقدار آن، سهام شرکت شتاب دهنده هم در کسب و کار استارت آپ بیشتر خواهدشد.

ایده های اینترنتی یا مرتبط با تکنولوژی روز دنیا در حال حاضر بهترین بازخورد را از جانب شتاب دهنده ها گرفته اند. جدولی از ۲۴ زمینه برای ایده های قابل سرمایه گذاری تهیه شده است که در زیر می بینید. دنیای مجازی، دنیای انسان های خلاق و باهوش است. همان هایی که تنها با یک ایده برنده، الان صاحب بزرگ ترین کسب و کارهای جهانی شده اند. اکنون بیایید با موفق ترین استارت آپ های اینترنتی و میزان درآمد آن ها آشنا شویم.

Amazon

Amazoon Brandswayاین سایت ابتدا در سال ۱۹۹۴ فعالیتش را تحت عنوان بزرگ ترین کتاب فروشی دنیا، توسط جف بزوس یا به عبارتی اولین مجموعه مجازی از بیشترین مقدار کتاب ها آغاز کرد و بعد از رو به رویی با استقبال امیدبخش مردم، گسترش یافت. در آمد

سالانه آمازون معادل ۳۴۲۰۴۰۰۰۰۰۰دلار، و در هر ثانیه معادل  ۱۰۸۴ دلار می باشد .سایت آمازون چنان چه در لگویش پیداست، از a تا z را شامل می شود و از طریق آن هر کالای که فکرش را بکنید، می توان تهیه کرد.

کتاب فروشی آنلاین جف بزوس امروز به بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا تبدیل شده و در اکثر کشورهای دنیا خدمات خود را عرضه می کند استارتاپ آمازون اندک اندک با ورود به سایر حوزه های فروش آنلاین مانند موسیقی، نرم افزار، اسباب بازی، لوازم ورزشی و حتی مواد غذایی، به کمپانی آمازون تبدیل شد و بازار آمریکای شمالی را عملاً در اختیار گرفت. این شرکت از طرفی در سال ۲۰۰۷ با معرفی کتاب خوان الکترونیکی «کیندل» با کاربری آسان و دسترسی به میلیون ها نسخه کتاب، درآمد قابل توجهی کسب نمود

آمازون حالا با بیش از ۳۴ هزار نفر کارمند در سراسر دنیا، با اختلاف زیادی پردرآمدترین فروشنده آن لاین است و در بین تمامی سایت های وب هم بالاترین درآمد را دارد.

برگ برنده بزوس کاهش هرچه بیشتر هزینه های تبلیغات و صرف این مبالغ در جلب رضایت مشتری بود؛ وی ویژگی ارسال رایگان کالاهای خریداری شده را در آمازون ارائه نمود که این موضوع در کنار قیمت های نزدیک به کف بازار و تخفیف های مناسبتی، کمپانی آمازون را در حوزه تجارت آنلاین بی رقیب کرد.

 

Google

گوگل، گرچه فعالیتش را دیرتر از مایکروسافت و یاهو آغاز کرد، ولی رشدی چند برابر داشت.درآمد سالیانه گوگل ۲۹۳۲۱۰۰۰۰۰۰ دلار می باشد که هر ثانیه اش معادل با ۹۲۹ لار می باشد. گوگل در هر زمینه ای دستی دارد، شبکه اجتماعی می سازد، سیستم عامل می سازد و سخت افزارهای رایانه ای و الکترونیک عرضه می کند، ولی هم چنان بیشترین درآمدش از طریق موتور جست و جوگرو بعد هم از تبلیغاتش در سایت های زیرمجموعه ای در می آورد.

Googlebrandsway

eBay

 


این سایت بهترین جایگزین برای فروشگاه های آنلاین سنتی است و از طریق آن هرکسی می تواند کالای نو یا دست دوم یا محصول تولیدی خود را مستقیما به خریدار عرضه کند. این سایت در ۱۳ سال گذشته ۳۵ شرکت مشابه را از صاحبانشان خرید تا یکه تاز مسیر خود باشد و حالا با اختلاف زیاد بزرگ ترین حراجی آنلاین جهان شناخته می شود.e boy سالانه ۹۱۵۶۰۰۰۰۰۰ دلار در آمد دارد که درهر ثانیه معادل با ۲۹۰ دلار می باشد.

در ادامه این فهرست، سایت  «علی بابا» با سالانه ۳۵۷۷۶۰۰۰۰۰  دلار که هر ثانیه اش معادل با ۱۷۶ دلار، «نت فلیکس» با سالانه ۲۱۶۰۰۰۰۰۰۰دلار که هر ثانیه اش معادل با ۶۸ دلار و «فیس بوک» با سالانه ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلارکه هر ثانیه ۶۳اش معادل  دلار ذکر شده اند درآمد دارند

در میان این استارت آپ های اینترنتی فیس بوک از جالب ترین آن ها می باشد. مارک زاکربرگ صاحب فیس بوک، جوان ترین میلیاردر دنیا شاخته شده است که از داستان به ثروت رسیدنش فیلم هم ساخته شده است. او فیس بوک را در سال ۲۰۰۴ افتتاح کرد که اکنون غالب بر ۷۵۰ میلیون عضو در سراسر دنیا دارد. بیش از ۸۰ درصد درآمد فیس بوک از طریق تبلیغات است و بالغ بر ۱۰ درصد دیگر از درآمدش هم از طریق بازی های فراوان شرکت Zynga تامین می شود

 

معرفی استارتاپ های ایرانی

ایران نیز همانند سایر کشور های ئنیا در عرصه استارت آپ ها قدم گذاشته و تا این جای کار را هم، خوب پیش آمده است. چنان که در هفته نامه مشهور اکونومیست، مجموعه Word Startup Report نام ایران رادر کنار سایر کشورها همراه با استارت آپ های برترمان ذکر کرد. طبق این گزارش، دیجی کالا با ارزش تخمینی ۱۵۰ میلون دلار، سایت ویدیویی آپارات با ارزش ۳۰ میلیون دلار، کافه بازار با ارزش تخمینی ۲۰ میلیون دلار و سرویس تبلیغاتی Anetwork با ارزش تخمینی پنج میلیون دلار استارت آپ های برتر ایرانی به شمار می روند.

دیجی کالا، موفق ترین استارت آپ ایرانی، به گفته یکی از بنیان گذارانش فروش روزانه حدود ۲۰۰۰ سفارش با ۶۰۰ هزار تومان بهای میانگین دارد. با یک ضرب ساده می بینیم که فروش روزانه این مجموعه ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان (درآمد ناخالص) می شود. این سایت در سال ۱۳۸۵ با قصد فروش کالاهای اینترنتی با پنج نیرو آغاز شد و حالا بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل هر آن چه فکرش را کنید، از پرینتر تا ریش تراش و بیگودی و میز تحریر را عرضه می کند

Digikala Brandsway

رمز های موفقیت استارتاپ های ایرانی از دیجی کالا تا آپارات و فیدیلو و کافه بازار و… ، به چند عامل کوتاه اشاره می کنند: شرط اول استمرار و پشتکار، شرط دوم کسب اعتماد مردم که نقشی اساسی و بنیادین در موفقیت استارت آپ می شود میباشد. شتاب دهنده های ایرانی هم به خوبی از پس کارشان بر آمده اند. آواتک، از شعارش، «پل اتصال کسب و کارها به موفقیت» پیداست که خوب با این بازار آشنا است.

و در ادامه نباید از ذکر این نکته غافل شد که این قصه پایان ندارد، تا هرکجا که بشود، می توان ادامه داد  Amazon خواست فروشگاه آلاین باشد، PayBal بدون پشتوانه مالی و با نام مستعار واسطه مبادله مالی مردم شد، Instagram برای عکس ها فیلتر ارائه داد و اجازه داد مردم لحظه هایشان را شریک شوند… همه این ها، از ایده هایی ساده و ابتدایی، ولی توسعه پذیر و قابل تکرار شروع کردند و چنان که می بینید، به طرز شگفت آوری رشد کردند.

  • مطالب بسیار عالی بود
  • مطالب خوب بود
  • مطالب متوسط بود
  • مطالب مفید واقع نشد
  • مطالب بد بود
Sending
User Review
5 (1 vote)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.