iran-sans
مسیر رشد برند شما

دیجیتال مارکتینگ

0 61

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ ( digital marketing ) به تمامی فعالیت هایی که در بستر اینترنت با استفاده از ابزارهایی همچون وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و به منظور ایجاد بازار های جدید،فروش و تبلیغات انجام می گردد، گفته می شود

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ بتوانند رفتار های مشتریان را بررسی و تحلیل نمود و محصول یا خدمات مناسب با آنها را در اختیارشان قرار داد

چرا دیجیتال مارکتینگ

مزیت های دیجیتال مارکتینگ این است که با کمترین هزینه می توان کالا یا خدمات را با طیف وسیعی از کاربران معرفی کرد و باز خورد مناسب دریافت نمود

دیجیتال مارکتینگ نسبت به رقیب سنتی خود ( که روشی نسبتاً یک طرفه ای بود) واستفاده از ابزارهای اینترنت که بسیار تعاملی شده و شیوه ی جدیدی از ارتباطات را ایجاد کرده باعث شده است که شرکت ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بتوانند رفتار های مشتریان را تحلیل نماید و بتواند تبلیغ خود را در زمان و محل مناسب در اختیار مشتری قرار دهند و همچنین بااستفاده هرچه بیشتراز موبایل ، تبلت و لپ تاپ ها و گسترده شدن استفاده از شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا مسلماً بهترین ابزار بازاریابی و تحقیقات DUM است

دیجیتال مارکتینگ

از نظر تاریخی، بازاریابی آنلاین روش نسبتاً یک طرفه ای بود ،تجارت ها ایده هایی را مواج می کردند و مشتریان به صورت انفعالی آن ها را دریافت می کردند،اما این چشم اندازتغییر کرده است.

اینترنت بسیار تعاملی شده و رسانه اجتماعی شیوه جدیدی از ارتباطان را ایجاد کرده است و میلیارد ها کلمه آنلاین در حال وقوع است

مردم در حال بحث درباره ی مقاله های جدید و محبوب  هستند. عکس های حیوانات خانگی شان را به اشتراک  می گذارند وحتی درگیر برند ها می شوند و همه ی این ها برای مشتریان نسبتا طبیعی است

این فقط بخشی از نحوه عملکرد اینترنت است.به هرحال تمام این مکالمات فرصت های هیجان انگیزی برای بازاریابی مهیا می کنند.

ما میتوانیم به مکالماتی ملحق شویم تا آگاهی از برند را ایجاد کنیم.یا مکالمات خودمان را ایجاد کنیم و مشتریانمان را قدرتمند کنیم تا برای ما بازاریابی انجام دهند

اگر درست عمل کنیم رسانه های اجتماعی پتانسیل این را دارند که تجارت شما را دگرگون کنند

اگرچه؛برای یک استراتژی  خوب کمی خلاقیت و کمی شانس لازم است.اگر اشتباه کنید رسانه های اجتماعی ممکن است توجه ناخواسته ایجاد کند؛ که بالقوه می تواند تجارت شما یا تصویر برندتان آسیب برساند معمولا وقتی درباره رسانه های اجتماعی حرف می زنیم ،درباره ی روشی طبیعی و ارگانیکی برای توزیع محتوا حرف میزنیم

Digital Marketing

ما میتوانیم بیشتر از به اشتراک گذاشتن بروز رسانی هاست. چون مردم اطلاعات زیادی را در شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند

ما می توانیم برخی از تبلیغات بسیار تخصصی را که در اینترنت در دسترس است خریداری کنیم

قصد دارید محصولی را به کسی که به تازگی مادر شده بفروشید؟

فیس بوک گزینه هدف گیری به این منظور دارد.

میخواهید از مشتریان که از برند شما که شکایت دارند  کمک کنید؟؟

توتیتر یک ویژگی جست وجو این منظور را دارد، برای بسیاری از برند های رسانه های اجتماعی جزئی ضروری از استراتژی بازاریابی آنلاین آنهاست .رسانه اجتماعی شما می تواند شامل شبکه های بزرگ باشد یا به سادگی یک وبلاگ یا فروم(انجمن) مشتریان یا یک سایت کوچک باشد

۱.facebook

Twiter.2

Likedin.3

Pintertest.4

تیم شما چقدر می تواند در شبکه های اجتماعی زمان بگذارد؟

شما حداقل یک ساعت در روز زمان بگذارید.باید برای پشتیبانی از پیامتان بنویسید ،کپی کنید، طراحی کنیدو عکس هارا پیدا کنید  سپس نتایج را ارزیابی کنید تا بتوانید استراتژی را بهبود دهید، می دهید؟

آیا می توانید کسی را در سیستم تان آموزش دهید تا به شما کمک کند؟آیا شما کسی را استخدام می کنید؟وقتی شما زمان لازم را حساب کرده اید

ممکن است تصمیم بگیرید،ارزش دارد کمک بیشتری بگیرید ؟

سپس بودجه لازم را مشخص کنید.چقدر قرار است  خرج کنید؟حتی اگر قرار است هیچ تبلیغ پول را انجام دهید.مطمئن شوید  صرف می کند،حساب کنید،نرخ ساعتی را حساب کنید و سپس آن را ب عنوان بخشی از هزینه تان حساب کنید.

اگر تبلیغات پولی انجام می دهید بطور مثال من تلاش کنم حداقل ۵۰۰ دلار در ماه به آن اختصاص بدهم مخصوصا در ابتدا که شما چیز های جدیدی را تجربه می کنید و بررسی می کنید که چگونه هزینه شما بیشترین کارایی را دارد پس در این مرحله بیایید یک جز از استراتژیی که قبلا ساخته ایم را بیرون بکشیم

  1. بودجه
  2. گزینه های اجرایی
  3. زمانبندی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 

ابزار های دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر می باشد :

 

  1. Search engine optimize
  2. Search engine marketing
  3. Social network market
  4. Content marketing
  5. Email marketing
  6. Video marketing
  7. Sms marketing
  8. Inbound marketing
  9. Internet advertizment
  10. Chiriki marketing

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.