iran-sans
مسیر رشد برند شما

ارزش های برند در برند سازی

Brand values ​​in branding

اساسی ترین اصل در برند سازی ایجاد ذهنیت مناسب نزد مخاطب است گویی اینکه برخی اذعان می دارند که برند در ذهن مخاطب زندگی می کند یا به عبارت دیگر بدون وجود ذهنیت از برند شما در زمینه ای مترادف با «بازاریابی و بازار سازی» مشغول به فعالیت هستید

0 75

؛🌺 آنچه سرنوشت انسان را رقم میزند از سه مشخصه‌ی اساسی ناشی می‌گردد:

1⃣آنچه هستیم:

یعنی شخصیت آدمی به معنای تام : سلامت، نیرو، زیبایی، مزاج، خصوصیات اخلاقی، هوش

2⃣آنچه داریم:

یعنی مالکیت و دارایی از هر نوعی

3⃣آنچه می نماییم:

یعنی در نظر دیگران چه هستیم، یا به بیان روشن تر، دیگران چه تصویری از ما دارند.

پس این مشخصه عبارت است از عقیده دیگران درباره ی ما که به آبرو ، مقام و شهرت تقسیم می شود.

تفاوتهایی که تحت عنوان اول مشاهده می کنیم، تفاوتهایی هستند که طبیعت به انسان تحمیل کرده . از این واقعیت می توان نتیجه گرفت که تاثیر اینها بر سعادت یا شوربختی انسان بسیار اساسی تر و پر دامنه تر از تاثیر تفاوتهایی است که توسط انسانها تعیین می شوند که تحت دو عنوان بعدی آمده اند.

در باب حکمت زندگی

( آرتور شوپنهاور )

ارزشهای برند

در مقوله برند سازی همانطور که در مطالب «هویت برند» و «شخصیت پردازی» و تعریف برند( نام تجاری ) عنوان شد، اساسی ترین اصل در برند سازی ایجاد ذهنیت مناسب نزد مخاطب است گویی اینکه برخی اذعان می دارند که برند (نام تجاری) در ذهن مخاطب زندگی می کند یا به عبارت دیگر بدون وجود ذهنیت از برند(نام تجاری ) شما در زمینه ای مترادف با «بازاریابی و بازار سازی» مشغول به فعالیت هستید.

زمانی که شما از یک نام تجاری سخن به میان می آورید در واقع عنوان می کنید که در یک مراوده در ازای پول چه نیازی را برطرف می کنید و در یک گام جلوتر قصد دارید به مشتری بگویید که در زمانی که ما را ( نام تجاری و محصول یا خدمات آنرا) انتخاب می نماید , خواهید توانست خود را در چه گروه و دسته ای از اجتماع انسانی قرار دهید و در واقع از از نیاز کلی و مبهم انسانها برای قرار گرفتن در جرگه یک گروه ( که مطابق با نظریات و افکار و شخصیت خود باشد و یا بر آنها آمال آرزو داشته باشد) استفاده نموده و نفوذ خود را بر مخاطب گسترش می دهد

این را هم بخوانید  مشخصه های برند

نام تجاری (برند)

 

 

معمولا اهدافی را که در این روند توسط نام تجاری دنبال می گردد به ایجاد جایگاه مناسب در بازار ختم می گردد و البته ابزاری قدرتمند برای کسب جایگاه نزد مخاطب بوده و در نهایت در تثبیت و قرار گیری مناسب در آن نقش به سزایی خواهد داشت.

اگر به همین مرحله بسنده نماییم در واقع بعد از رسیدن به جایگاه هدف نزد مخاطب، ماندگاری در آن جایگاه ضرورتی بزرگ و هدفی متعالی خواهد شد که کوشش در پایداری و ماندن در آن جایگاه از طرق گوناگون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این زمینه است که وارد مرحله ای می شویم که شکل و سیاق آن در برند سازی ترجمان بهتری داشته و مبتنی بر آن تا حدود زیادی بر ماندگاری جایگاه نام تجاری اطمینان پیدا نمود .

برند سازی از آغاز به کار یک نام تجاری تاکید دارد که ارزشهای پایه ای از کسب و کار و فعالیت تجاری خود را استخراج و بر مبنای آن ارزشها مراحل رشد و تکوین کسب و کار را قرار دهید و این به آن معناست که در مرحله ای که در جایگاه مناسب بازار قرار گرفتید با متبلور ساختن بیش از پیش ارزشهای بنیادی آن ارزشها را در گروه و دسته اجتماعی  که در آن جای دارید رواج، پشتیبانی و شکوفا نمایید تا بر تکیه بر این ارزشها که از ابتدا نام تجاری شما با آن عجین شده است  حفظ جایگاه نام تجاری سهل الاوصول تر و در دسترس  با هزینه و صرف زمان کمتر باشد.

این ارزشهای پایه ای که برند بر آن استوارتر خواهد بود ریشه در ارزشهای اجتماعی و ذاتی انسان باید داشته باشد تا هم از گستردگی و هم از غنای لازم برای انسجام در گروه مخاطب خود برخوردار باشد.

این را هم بخوانید  اعتماد به نفس در کسب و کار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.