iran-sans
مسیر رشد برند شما

مشخصه های برند

0 73

مفهوم برند

اگر برند را به صورت یک مفهوم ذهنی و فیزیکی در نظر بگیریم مانند هر مفهوم دیگر ذهنی و فیزیکی دارای  مشخصه هایی خواهد بود.

مشخصه های فیزیکی یک برند می تواند هرآنچه که قابل دیدن یا لمس کردن و بطور کلی با حواس پنجگانه دریافت می گردد باشد و به طور ملموس برای مخاطب قابل لمس باشد . حیطه این تعریف می تواند از رنگ و بسته بندی محصول را شامل باشد تا دکوراسیون و پروسه های اجرایی جاری در یک سازمان خدماتی، لذا تمامی مواردی که در زمره تماس با مشتری می گنجد در این دسته قرار می گیرد و مشخصه فیزیکی برند نام دارد.

مطالب مرتبطی که شاید برای شما جالب باشد
1 از 10

مشخصه ذهنی برند را می توان هر آنچه که افکار و ذهنیات مخاطب و مشتری را شامل می گردد بر شمرد این افکار و ذهنیت شامل تمامی تداعیات عرضه شده از مشخصه های فیزیکی برند تا برداشت های شخصی مخاطب از اِلمان های تشکیل دهنده برند باشد و به صورت کلی هر آنچه که مخاطب از یک برند در ذهن خود دارد و یا باید داشته باشد را به طور مستقیم مشخصه ذهنی برند می نامیم.

این دو مشخصه ذهنی و فیزیکی به طور کاملا مستقیم بر روی هم تاثیر داشته و اثر یکدیگر را تشدید و یا خنثی می سازند لذا یکی از اصلی ترین وظایف مدیر برند در سازمان هماهنگی بین اثر متقابل این مشخصه ها می باشد و همچنین برآورد صحیح از تاثیر زمان بر هریک از این مشخصه ها می باشد .

قدرت برند

در یک تعریف خاص از قدرت برند اینچنین آمده که هر آنچه که مشتری در مورد کسب و کار شما و برند شما فکر می کند را قدرت یک برند گوییم به عبارت دیگر اگر مشتری در مورد برند شما ذهنیت درست و مناسب ندارد پس برند شما قدرتی ندارد و اگر مخاطب ذهنیتی مثبت و کامل از برند شما دارد و جایگاه مناسبی را در فکر خود به آن اختصاص داده است برند شما قدرت خوبی دارد و صد البته در این مورد تعداد افرادی که در مورد برند ذهنیت دارند و یا ندارند نیز در رابطه با قدرت برند مستقیما دخیل هستند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.