iran-sans
مسیر رشد برند شما
بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش

بازاریابی، تشخیص به موقع نیازهای مشتری برای ارائه محصول و خدمات بهتر است. فروش رساندن محصول و خدمات در وضعیت مناسب به مشتری و بازگشت سرمایه به موقع می باشد. ما همراه شما هستیم برای بکار گیری بهترین متدها و اثربخشترین روش ها.

بازاریابی ،بازار سازی و فروش

بازاریابی فعالیتی است که طی آن اهداف فروش یک کسب و کار در دسترس قرار می گیرد. اجرای فرآیند بازاریابی برای یک کسب و کار، مشخص می کند که محصول آن می بایست چه خصوصیات و مشخصه هایی داشته باشد تا بتواند به اهداف بالاتر و بیشتری از فروش دست یابد. گاهی بازاریابی به صورت مفهومی در راستای کمک مستقیم فروش محصول موجود بکار می رود که برای تفکیک این مفاهیم آنرا بازارسازی می نامیم و به طور اساسی به این اصل استوار است که سلسله اقدامات و فعالیت هایی از جنس دستیابی به بازار برای فروش محصول ساخته شده را بازار سازی می گوییم و به عبارت دیگر زمانی که یک کسب و کار برای افزایش فروش در بازار شناخته شده خود اقداماتی انجام می دهد که تعداد بیشتری مشتری را جذب نماید .
فروش بخشی از یک کسب و کار است که تضمین می نماید بازگشت سرمایه مورد نیاز برای ادامه حیات کسب وکار به میزان و زمان مناسب و مطابق با اهداف از پیش تعیین شده رخ دهد تا زنجیره تامین تا بازگشت سرمایه پایدار بماند.
فصل مشترک فعالیت های بازاریابی ، بازارسازی و فروش بسیار زیاد است و بسته به نوع کسب و کار مشترکات این فعالیت ها می تواند عمیق و پربازده باشد و یا سطحی و کم بازده گردد.
در یک کسب و کار  ایده ال و تئوریک  می توان گفت بازاریابی و  یا تشخیص نیاز  مشتری قبل از تولید است و بازارسازی و فروش بعد  از  تولید  محصول قرار  می گیرد. البته این ترتیب ایده ال غالبا دستخوش تغییرات قرار می گیرد بواسطه اینکه با پدیده ای خارج از کسب و کار و قدرتمند و موثر مواجه هستیم به نام روند بازار که در مقاطعی تمامی پیشبینی ها را با تغییر و جابجایی مواجه می سازد. تشخیص مسیر حرکت بازار در طی زمان اصولا دشوار و پیچیده می باشد و سببب می شود نیازسنجی صورت گرفته که در زمان عرضه محصول در بازار مشاهده می گردد مطابق با آنچه قبل از تولید محصول برآورد شده است نباشد و می بایست با کمک بازار سازی محصول ساخته شده را به دست مشتری رسانیده و منابع مالی مصرف شده را قابل بازگشت نماید.
بررسی عوامل موثر بر این فعالیت ها اصلی ترین زمینه چینش استراتژی یک کسب وکار می باشد که در نوع خود به صورت کلان صعود و افول یک کسب وکار را تعیین می نماید.

بازاریابی و فروش ، همانا پیدا نمودن مخاطب نیازمند به محصول و یا خدمات یک کسب و کار می باشد که در اختیار قرار دادن محصول و خدمات به مخاطب مورد نظر تمامی دغدغه یک مجموعه کاری است. در این راه می توان با بهره گیری از ۱۰ گام موثر ، بازاریابی وفروش را به نتیجه رسانید.