iran-sans
مسیر رشد برند شما

شخصیت پردازی در یک برند

characterization-in-a-brand

شخصیت به معنای عام کلمه ،بیشتر در توصیف انسان ها و در میان جامعه رواج دارد اما این مطلب و اینا میاد به واسطه این که برند نیز یکی از شاخصه های ذهنی آدمی برای یک برند و یک نام تجاری نیز مصداق پیدا می کند

0 84

شخصیت پردازی در یک برند

شخصیت به معنای عام کلمه ،بیشتر در توصیف انسان ها و در میان جامعه رواج دارد اما این مطلب و اینا میاد به واسطه این که برند نیز یکی از شاخصه های ذهنی آدمی برای یک برند و یک نام تجاری نیز مصداق پیدا می کند
شخصیت یک برند را مجموعه عواملی تشکیل میدهد که شامل مفاهیمی مانند کنش گری در جامعه و همچنین آداب اجتماعی آداب رفتار با مشتری و مخاطب چگونگی پاسخگویی به مخاطب اولویت قرار دادن نیازهای مخاطب در مقابل نیازهای نام تجاری و گروه برند و… می شود
تمامی این عوامل و مفاهیم در مجموعه‌ای است اجزای کوچک تشکیل دهنده نام تجاری و برند دیده شده و برای آن برنامه ریزی می گردد
وجود المان های مورد نیاز برای شخصیت یک برند بستگی به عوامل ذهنی و هویتی جاری در میان کارکنان برند از یک از یک سو و گردانندگان برند و نام تجاری از سوی دیگر میباشد به عبارت دیگر به مثابه آن مثل که گوید

« از کوزه همان برون تراود که در اوست»

شخصیت برند نیز تبلور یافته شخصیت تصمیم‌گیرندگان و کارکنان آن نام تجاری است
در یک مثال انسانی اگر بخواهیم آن را نشان دهیم می‌توانیم بگوییم که شخصیت یک انسان ذهنیت و افکار او و همچنین نحوه اجرای آن ذهنیت و افکار در مقابل دیگر انسانها میباشد.
در یک نام تجاری نیز همین‌گونه است از قدم اول که مقایسه گفتار در عمل را در نظر بگیریم تا نشانه هایی از عمق تفکر حاکم بر نام تجاری تداعی کننده شخصیت آن نام تجاری خواهد بود
گذشته از عوامل ذهنی نشانه های بصری، اقدامات اجرایی و مجموعه عواملی که سبب شکل گیری تصویر واضح و مشخصی از نام تجاری در ذهن مخاطب می گردد تاثیر مستقیم و شکل‌گیری و نحوه برداشت مشتری از شخصیت برند را به سرانجام می‌رساند
اگر بخواهیم این مجموعه عوامل بصری و رفتاری و اجرا شده را در یک نام تجاری مثال بزنیم که این مثال برای اکثر مخاطبین نام آشنا باشد می توانیم از دست های معروفی مانند بنز در خودروسازی مک دونالد در تغذیه و دیزل در پوشاک نام برد

این را هم بخوانید  هویت برند

شخصیت سازی در برند

 

در تمامی مثال های بالا به محض اینکه نام آن برند عنوان می‌شود در ذهن مخاطب مجموعه عواملی یادآور می گردد که مثلا برای نام تجاری بنز در خودرو سازی می توان این طور در نظر گرفت که خودرویی که مناسب برای انسان های خودساخته قابل احترام و کمی متمول بابا اتی که تمامی این کلمات را به بیننده از صاحب خودرو منتقل می نماید شخصیت برند بنز شخصیت محکم ،قابل اعتماد و پابرجا در نظر می آید برای اینکه این ذهنیت در مخاطب ایجاد شود بیش از ۱۰۰ سال است که این شرکت بر پایه ای از اصول قوانین و مجموع عوامل تاثیر گذار بر آنها پایبند بوده و تمامی اجزای بصری از طراحی محصول گرفته تا نمایشگاه محصول کارخانه تولید محصول نحوه تبلیغات را بر آن پایه و اساس بنا نموده است و توانسته است که این عوامل را به گونه ای یکپارچه در کنار هم قرار دهد که طراحی درستی از شخصیت نام تجاری داشته و مورد پسند مشتری هدف خود واقع گردد
در نهایت در این گفتار قصد داشتیم که بگوییم آنچه که ساخته و پرداخته ذهنیت مخاطب می باشد شخصیت یک نام تجاری را رقم می زند و توجه به آن برای یک نام تجاری حیاتی بوده و در دراز مدت موجب پایداری و ایجاد ارزش خواهد شد

 مقالات مرتبط :هویت برند چیست؟

بدون نظر
  1. مسعود میرزایی می گوید

    Visitor Rating: 5 Stars

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.